Innsendt stoff: Brødrene Sebastian og Jonah Kjemperud fra Vikersund leverte en strålende prestasjon - da de nylig gikk helt til topps i det nord-europeiske mesterskapet i sandvolleyball. Mesterskapet gikk i Bridlington, England.
I finalen ventet hjemmefavoritten England, støttet av et entusiastisk publikum. De norske brødrene lot seg imidlertid ikke påvirke av rammen rundt kampen og leverte volleyball av høy internasjonal klasse.
Det endte med en overbevisende 2–0-seier til Norge.
Særlig det andre settet ble en thriller. Etter en lang og intens poengutveksling holdt Kjemperud-brødrene hodet kaldt i de avgjørende situasjonene og sikret settet med sifrene 30–28.
Gjennom hele mesterskapet viste Sebastian og Jonah et stadig stigende nivå, og i finalen falt alle brikkene på plass. Spillet satt nærmest perfekt, og detaljene de har jobbet målrettet med gjennom de siste ukene kom tydelig til syne på banen. Servepress, blokkspill, forsvar og samhandling fungerte akkurat slik laget hadde håpet på.
Gullmedaljen er nok en viktig milepæl for brødrene Kjemperud, som den siste tiden har markert seg sterkt på den internasjonale arenaen. Seieren i mesterskapet bekrefter utviklingen laget har hatt og gir verdifull selvtillit inn mot kommende utfordringer.
PS! Sebastian og Jonah Kjemperud er sønner av den tidligere sandvolleyball-profilen Jørre Kjemperud (57).